Android: Ladění aplikace
Z MiS
				
				
				(Rozdíly mezi verzemi)
				
																
				
				
								
				|  (Náhled možností...) |  (Popsáno spouštění .apk na mobilu přímo) | ||
| Řádka 7: | Řádka 7: | ||
| == 1. Spuštění *.apk na mobilu == | == 1. Spuštění *.apk na mobilu == | ||
| + | * Nejjednodušší metoda, ale neumožňuje ladění v pravém slova smyslu. | ||
| + | * Ve vývojovém prostředí přeložíme aplikaci. Balíček <code>*.apk</code> pak zkopírujeme do mobilního zařízení a spustíme. Zkoušíme chování aplikace. | ||
| + | ; Nevýhody: | ||
| + | * Vyžaduje povolit (alespoň dočasně) spouštění aplikací ze zdrojů jiných než Google Play. | ||
| + | * Pokud aplikace havaruje, nedostaneme žádnou informaci o důvodů pádu. | ||
| + | * Nemáme možnost sledovat, co se děje uvnitř aplikace. | ||
| + | * Můžeme takto zkoušet aplikaci jen na zařízeních a verzích Androidu, která máme fyzicky k dispozici. | ||
| + | ; Výhody: | ||
| + | * Není třeba na počítači ani v mobilním zařízení nic instalovat. | ||
| + | * Stačí soubor <code>*.apk</code> zkopírovat do cloudového úložiště. | ||
| + | * Aplikaci vidíme přímo na mobilním zařízení v reálné podobě. | ||
| == 2. Připojení k mobilu prostřednictvím ovladačů == | == 2. Připojení k mobilu prostřednictvím ovladačů == | ||
| Řádka 13: | Řádka 24: | ||
| === 3.1 S podporou HAXM ovladačů === | === 3.1 S podporou HAXM ovladačů === | ||
| + | * Vyžaduje procesory značky Intel (nelze použít na procesorech AMD!!!)! | ||
| === 3.2 S využitím funkcí grafické karty === | === 3.2 S využitím funkcí grafické karty === | ||
Verze z 9. 3. 2016, 14:21
Šest programátorských zákonů: 1. V každém programu je alespoň jedna chyba. 2. Každý program lze zkrátit alespoň o jeden řádek. 3. Nejjednodušší chyby se nejhůře hledají. 4. Každou opravou se do programu zanese nová chyba. 5. Když už se zdá, že program je v pořádku, určitě jsme něco přehlédli. 6. Programátor dělá, co umí. Počítač si dělá, co chce.
| Obsah | 
Jak zkoušet/ladit aplikace pro Android?
Při vývoji aplikací pro Android je ladění náročnější v tom, že aplikace nelze spustit přímo na počítači, na kterém vývojář pracuje. Tedy alespoň do doby, než někdo napíše dobré vývojové prostředí běžící na Androidu... ;)
1. Spuštění *.apk na mobilu
- Nejjednodušší metoda, ale neumožňuje ladění v pravém slova smyslu.
-  Ve vývojovém prostředí přeložíme aplikaci. Balíček *.apkpak zkopírujeme do mobilního zařízení a spustíme. Zkoušíme chování aplikace.
- Nevýhody
- Vyžaduje povolit (alespoň dočasně) spouštění aplikací ze zdrojů jiných než Google Play.
- Pokud aplikace havaruje, nedostaneme žádnou informaci o důvodů pádu.
- Nemáme možnost sledovat, co se děje uvnitř aplikace.
- Můžeme takto zkoušet aplikaci jen na zařízeních a verzích Androidu, která máme fyzicky k dispozici.
- Výhody
- Není třeba na počítači ani v mobilním zařízení nic instalovat.
-  Stačí soubor *.apkzkopírovat do cloudového úložiště.
- Aplikaci vidíme přímo na mobilním zařízení v reálné podobě.
2. Připojení k mobilu prostřednictvím ovladačů
3. Virtualizace zařízení AVD
3.1 S podporou HAXM ovladačů
- Vyžaduje procesory značky Intel (nelze použít na procesorech AMD!!!)!
