Tipy pro vedení cvičební jednotky
Z MiS
				
				
				(Rozdíly mezi verzemi)
				
																
				
				
								
				|  (Vytvoření stránky) |  (Drobné opravy, přidání kapitoly Vedení hodiny) | ||
| (Není zobrazena 1 mezilehlá verze od 1 uživatele.) | |||
| Řádka 2: | Řádka 2: | ||
| == Organizace hodiny == | == Organizace hodiny == | ||
| − | Převzato ze zdroje: [[#Literatura|[Svatoň]]]: | + | Převzato a upraveno ze zdroje: [[#Literatura|[Svatoň]]]: | 
| − | * | + | * Při rozcvičení/pohybu v kruhu se cvičitel pohybuje ve vnitřím kruhu proti cvičencům | 
| − | * | + | * Při postavení na značkách: | 
| − | * | + | *# Stojí cvičitel tak, aby ho všichni viděli | 
| − | * | + | *# Cvičitel cvičí zrcadlově k cvičencům (říká vzpažit levou, ale vzpažuje pravou). | 
| + | *#* Při pozorování zvenčí tak celá jednotka cvičí společně. | ||
| + | * Při cvičení v sedu nebo v lehu cvičence vpříč (na úhlopříčku značek) | ||
| + | * Pro družstva větší než 5–6 cvičenců volte kromě hlavního programu doplňková cvičení | ||
| ** Čekání je pro cvičence příliš dlouhé. | ** Čekání je pro cvičence příliš dlouhé. | ||
| − | * | + | * Při cvičení na stanovištích úkolové listy | 
| − | * | + | * Pořadová cvičení pro efektivní řízení hodiny | 
| − | *  | + | == Vedení hodiny== | 
| − | ** Pokud  | + | *Nejsnáze člověk vychovává sám sebe! — Je třeba budovat [[Motivace cvičenců a cvičitele|motivaci cvičenců]]. | 
| − | **  | + | *Ať se cvičenci korigují navzájem. | 
| + | ** Pokud je to možné a nehrozí nebezpečí. | ||
| + | ** Podporuje chápání role cvičitele jako partnera, který napomáhá zvládat cestu. | ||
| == Co si cvičenci smí vzít do hodiny? == | == Co si cvičenci smí vzít do hodiny? == | ||
| Řádka 26: | Řádka 31: | ||
| ** Pozor, není to vůbec snadné! Je přitom důležité, aby cvičenci věděli, co dělají špatně. | ** Pozor, není to vůbec snadné! Je přitom důležité, aby cvičenci věděli, co dělají špatně. | ||
| − | ;NUTNOST znát své cvičence, jejich zdravotní stav  | + | ;NUTNOST znát své cvičence, jejich zdravotní stav | 
| + | Viz [[Právní problematika a Bezpečnost a ochrana zdraví]]. | ||
| * epilepsie — nesmí se pohybovat ve výšce | * epilepsie — nesmí se pohybovat ve výšce | ||
| * alergie (hmyz, pyl) | * alergie (hmyz, pyl) | ||
Aktuální verze z 25. 7. 2016, 13:45
| Obsah | 
Organizace hodiny
Převzato a upraveno ze zdroje: [Svatoň]:
- Při rozcvičení/pohybu v kruhu se cvičitel pohybuje ve vnitřím kruhu proti cvičencům
-  Při postavení na značkách:
- Stojí cvičitel tak, aby ho všichni viděli
-  Cvičitel cvičí zrcadlově k cvičencům (říká vzpažit levou, ale vzpažuje pravou).
- Při pozorování zvenčí tak celá jednotka cvičí společně.
 
 
- Při cvičení v sedu nebo v lehu cvičence vpříč (na úhlopříčku značek)
-  Pro družstva větší než 5–6 cvičenců volte kromě hlavního programu doplňková cvičení
- Čekání je pro cvičence příliš dlouhé.
 
- Při cvičení na stanovištích úkolové listy
- Pořadová cvičení pro efektivní řízení hodiny
Vedení hodiny
- Nejsnáze člověk vychovává sám sebe! — Je třeba budovat motivaci cvičenců.
- Ať se cvičenci korigují navzájem.
- Pokud je to možné a nehrozí nebezpečí.
- Podporuje chápání role cvičitele jako partnera, který napomáhá zvládat cestu.
 
Co si cvičenci smí vzít do hodiny?
- Před začátkem hodiny vypnout mobilní telefony?
- Jídlo do tělocvičny nepatří!
- Pití — povolte pouze čistou vodu. Na osvěžení a doplnění tekutin je vhodná, na rozdíl od sladkých nápojů, které jsou spíše cukrovinkami.
Dále důležité
- CHVALTE!
- pozitivní hodnocení je mnohem výhodnější než negativní
- raději pochvalte toho, komu cvik jde, než abyste vytkli chyby tomu, kdo cvik neumí
- Pozor, není to vůbec snadné! Je přitom důležité, aby cvičenci věděli, co dělají špatně.
 
- NUTNOST znát své cvičence, jejich zdravotní stav
Viz Právní problematika a Bezpečnost a ochrana zdraví.
- epilepsie — nesmí se pohybovat ve výšce
-  alergie (hmyz, pyl)
- u těžkých alergií může vést zanedbání počátečních příznaků k vážným komplikacím či dokonce smrti!!!
 
-  cukrovka
- nebezpečí hypoglykemického nebo hyperglykemického záchvatu, opět je třeba rozpoznat včas
 
- NUTNOST dalšího vzdělávání
- pokud nehledáte další inspiraci, velmi rychle upadáte do stereotypu
