|
|
| Řádka 6: |
Řádka 6: |
| | * Instalační soubory: [https://oauh-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/simunek_oauh_cz/EqVd0y8VqdxGsVGRapXnI0EB64byG95Cu-mBGxS04ESBbw?e=mFcdPP složka s instalačními soubory] | | * Instalační soubory: [https://oauh-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/simunek_oauh_cz/EqVd0y8VqdxGsVGRapXnI0EB64byG95Cu-mBGxS04ESBbw?e=mFcdPP složka s instalačními soubory] |
| | | | |
| − | = Základní seznámení =
| + | '''Zde rozepsat instalaci...''' |
| − | | + | |
| − | Při vytvoření nového souboru tam máte dvě metody (void setup() a void loop())
| + | |
| − | | + | |
| − | //zde se definují proměnné, importují knihovny, apod:
| + | |
| − |
| + | |
| − | void setup() {
| + | |
| − | // put your setup code here, to run once:
| + | |
| − | // zde napište to, co se má spustit na začátku:
| + | |
| − | }
| + | |
| − |
| + | |
| − | void loop() {
| + | |
| − | // put your main code here, to run repeatedly:
| + | |
| − | // zde napište to, co má běžet pořád dokola:
| + | |
| − | }
| + | |
| − | | + | |
| − | == Pozastavení provádění kódu ==
| + | |
| − | | + | |
| − | Když potřebujeme počkat (např. aby LEDka zůstala nějakou dobu svítit), tak použijeme metodu <code>delay(čas);</code>
| + | |
| − | | + | |
| − | Čas je uváděn v milisekundách - tj. počkání po dobu 1. sekundy → <code>delay(1000);</code>
| + | |
| − | | + | |
| − | delay(500); // počká půl sekundy
| + | |
| − | | + | |
| − | int prodleva = 2000; // (napíšeme na začátek - před void setup())
| + | |
| − |
| + | |
| − | delay(prodleva); // počká prodlevu (tj. 2 sekundy)
| + | |
| − | | + | |
| − | Tato varianta je fajn, když máte vícekrát delay() se stejnou hodnotou, že změníte jen jedno číslo a nemusíte vše přepisovat.
| + | |
| − | | + | |
| − | = Proměnné =
| + | |
| − | | + | |
| − | == Obecně ==
| + | |
| − | | + | |
| − | Jsou různé datové typy, my budeme využívat nejvíce:
| + | |
| − | * čísla - int
| + | |
| − | * text - String
| + | |
| − | * ano / ne - boolean
| + | |
| − | | + | |
| − | == Práce s intem ==
| + | |
| − | | + | |
| − | int cislo; definuji proměnnou s názvem číslo
| + | |
| − | ins cislo = 6; definuji proměnnou s názvem číslo a dám ji číslo 6
| + | |
| − | cislo = 8; proměnné cislo dám číslo 8
| + | |
| − | cislo++; proměnná cislo se zvýší o 1
| + | |
| − | cislo--; proměnná cislo se sníží o 1
| + | |
| − | delay(cislo); počká to tolik, kolik je to číslo (když 1000 - tak sekundu)
| + | |
| − | delay(2 * cislo); počká to dvojnásobek
| + | |
| − | | + | |
| − | == Práce s booleanem ==
| + | |
| − | boolean je datový typ, který má 2 stavy, 0 / 1, ne / ano, false / true
| + | |
| − | | + | |
| − | boolean splneno = true;
| + | |
| − | boolean splneno = false;
| + | |
| − | spleno = true;
| + | |
| − | spleno = false
| + | |
| − | spleno = !splneno; //nastaví se to na opak
| + | |
| − | | + | |
| − | == Proměnná v delay ==
| + | |
| − | | + | |
| − | V některých případech máme prodlevu vždy stejnou a opakuje se nám tam vícekrát - když se rozhodneme, že ji změníme, tak to musíme celé přepisovat.
| + | |
| − | To je vcelku nepraktické, co?... Takže využijeme proměnné. Chceme, aby se proměnná jmenovala prodleva a byla na 2 sekudny - tj. 2000 ms.
| + | |
| − | | + | |
| − | int prodleva = 2000;
| + | |