Cvičitel a cvičenci
Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
m (Oprava vzhledu) |
(Komunikace a řešení konfliktů na samostatnou stránku Komunikace a řešení konfliktů.) |
||
(Není zobrazeno 5 mezilehlých verzí od 1 uživatele.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
− | [[Category:IV. třída]][[Category:III. třída]][[Category:Sokol]][[Category:VSE]] | + | [[Category:IV. třída]][[Category:III. třída]][[Category:Sokol]][[Category:VSE]][[Category:Pedagogika]] |
== Osobnost cvičitele == | == Osobnost cvičitele == | ||
Řádka 15: | Řádka 15: | ||
<div class="Priklad">Napište na papír dvě vlastnosti svého oblíbeného učitele, cvičitele, kterých si opravdu vážíte.</div> | <div class="Priklad">Napište na papír dvě vlastnosti svého oblíbeného učitele, cvičitele, kterých si opravdu vážíte.</div> | ||
+ | |||
+ | Aby tyto úkoly mohl cvičitel plnit, musí mít [[Systém_vzdělávání_cvičitelů#III._třída | odpovídající znalosti a dovednosti]]. | ||
=== Cvičitel jako vzor pro cvičence === | === Cvičitel jako vzor pro cvičence === | ||
Řádka 40: | Řádka 42: | ||
*charakterové předpoklady | *charakterové předpoklady | ||
*pedagogické a didaktické dovednosti | *pedagogické a didaktické dovednosti | ||
+ | |||
== Charakteristika osobnosti == | == Charakteristika osobnosti == | ||
Řádka 45: | Řádka 48: | ||
<div class="Poznamka">...</div> | <div class="Poznamka">...</div> | ||
+ | |||
== Individuální zvláštnosti a poruchy == | == Individuální zvláštnosti a poruchy == | ||
− | * | + | * Poruchy soustředění (například ADHD a další) |
+ | * Poruchy autistického spektra. | ||
<div class="Poznamka">...</div> | <div class="Poznamka">...</div> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
<div class="Varovani"> | <div class="Varovani"> | ||
Řádka 82: | Řádka 64: | ||
Ale přitom cvičení stále musí mít cíl, smysl, musí cvičence rozvíjet. | Ale přitom cvičení stále musí mít cíl, smysl, musí cvičence rozvíjet. | ||
</div> | </div> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | == Související stránky == | ||
+ | * [[Motivace cvičenců a cvičitele]] |
Aktuální verze z 26. 7. 2016, 17:57
Obsah[skrýt] |
Osobnost cvičitele
- Podobně jako učitel není pouze dozor, ale podílí se na výchově.
- Pohybuje se v různých prostředích tělocvična, bazén, pobyt v přírodě.
Úkoly cvičitele
- vést své cvičence být jim příkladem,
- ovlivňovat pozitivně hodnotovou orientaci cvičenců,
- předat zkušenosti, vypěstovat dovednosti.
Cvičitel je vzorem svým cvičencům!
Opravdu! I když starší cvičenci to nikdy nahlas nepřiznají, možná si
to ani nepřipustí. A vaše působení se samozřejmě střetává s dalšími vzory.
Napište na papír dvě vlastnosti svého oblíbeného učitele, cvičitele, kterých si opravdu vážíte.
Aby tyto úkoly mohl cvičitel plnit, musí mít odpovídající znalosti a dovednosti.
Cvičitel jako vzor pro cvičence
- „Slova učí, příklady táhnou!“
- co vyžaduji, musím dodržovat dvojnásob pečlivě
- dochvilnost, pohoda
- cvičební úbor, bezpečnost
- chování k ostatním dospělým (rodiče, další cvičitelé)
- A v sokole zvlášť
- demokracie, rovnost a svoboda
- Svoboda názoru, ale také kázeň v podřízení se většině!
- Rozuměj: každý se může stát cvičitelem, který řídí hodinu. Nikoli: všichni spolu řídíme hodinu.
- kázeň
- spolupráce
- upřímnost
- pozdrav: „Nazdar“
- a také oslovení „Bratře, sestro!“, rozumně.
Předpoklady pro práci cvičitele
- zájem o cvičitelskou práci
- znalosti
- osobnostní předpoklady
- jak po stránce fyzické, tak psychické (odolnost)
- charakterové předpoklady
- pedagogické a didaktické dovednosti
Charakteristika osobnosti
- temperament
...
Individuální zvláštnosti a poruchy
- Poruchy soustředění (například ADHD a další)
- Poruchy autistického spektra.
...
Cvičení v sokole by mělo být pro všechny, talentované i netalentované! Věnujte se všem!
Snažte se cvičení uzpůsobit tak, aby bavilo všechny!
Ale přitom cvičení stále musí mít cíl, smysl, musí cvičence rozvíjet.