Myš a obrázky v Javě — cvičení
Z MiS
				
				
				(Rozdíly mezi verzemi)
				
																
				
				
								
				|  (→Cvičení) |  (→Cvičení:  Doplněna další tři cvičení) | ||
| Řádka 3: | Řádka 3: | ||
| [[Category:PRO]] | [[Category:PRO]] | ||
| − | ==  | + | == Doporučená cvičení == | 
| # Upravte projekt z hodin tak, aby: | # Upravte projekt z hodin tak, aby: | ||
| #* autíčko šlo přesunout pouze pomocí tažení myší (nikoli jen kliknutím)   | #* autíčko šlo přesunout pouze pomocí tažení myší (nikoli jen kliknutím)   | ||
| #*: sledujte události „stisk tlačítka“ a „uvolnění tlačítka“ místo „kliknutí“. | #*: sledujte události „stisk tlačítka“ a „uvolnění tlačítka“ místo „kliknutí“. | ||
| − | #* Zobrazte aktuální souřadnice  | + | #* Zobrazte aktuální souřadnice autíčka ve dvou textových polích (souřadnice X a souřadnice Y). | 
| + | # Nastavte pozici autíčka pomocí dvou textových polí a tlačítka | ||
| + | #* uživatel zapíše do textového pole X: posun na ose X (vodorovný) | ||
| + | #* uživatel zapíše do textového pole Y: posun na ose Y (svislý) | ||
| + | #* uživatel klikne na tlačítko „Posun“ a autíčko se posune o zadanou délku. | ||
| + | #*: Číselnou hodnotu z textového pole získáte funkcí <tt>int Integer.parseInt(String s)</tt> (třída <tt>java.lang.Integer</tt>). | ||
| + | # Vzhled autíčka se mění po kliknutí na levé/pravé tlačítko myši | ||
| + | #* Například tak, že jsou k dispozici dva obrázky: autíčko jedoucí doleva a autíčko jedoucí doprava. | ||
| + | # Autíčko stále jede (pomocí vlákna) zadanou rychlostí (například 10 px/s) | ||
| + | #* Otáčením kolečka myši měníte rychlost pohybu. | ||
| + | # Každé kliknutí přidá další autíčko na místo, kam se kliknulo | ||
| + | #: Využijete třídu <tt>java.util.ArrayList</tt> pro ukládání instancí třídy <tt>Auticko</tt>. | ||
Verze z 16. 12. 2010, 00:26
Doporučená cvičení
-  Upravte projekt z hodin tak, aby:
-  autíčko šlo přesunout pouze pomocí tažení myší (nikoli jen kliknutím) 
- sledujte události „stisk tlačítka“ a „uvolnění tlačítka“ místo „kliknutí“.
 
- Zobrazte aktuální souřadnice autíčka ve dvou textových polích (souřadnice X a souřadnice Y).
 
-  autíčko šlo přesunout pouze pomocí tažení myší (nikoli jen kliknutím) 
-  Nastavte pozici autíčka pomocí dvou textových polí a tlačítka
- uživatel zapíše do textového pole X: posun na ose X (vodorovný)
- uživatel zapíše do textového pole Y: posun na ose Y (svislý)
-  uživatel klikne na tlačítko „Posun“ a autíčko se posune o zadanou délku.
- Číselnou hodnotu z textového pole získáte funkcí int Integer.parseInt(String s) (třída java.lang.Integer).
 
 
-  Vzhled autíčka se mění po kliknutí na levé/pravé tlačítko myši
- Například tak, že jsou k dispozici dva obrázky: autíčko jedoucí doleva a autíčko jedoucí doprava.
 
-  Autíčko stále jede (pomocí vlákna) zadanou rychlostí (například 10 px/s)
- Otáčením kolečka myši měníte rychlost pohybu.
 
-  Každé kliknutí přidá další autíčko na místo, kam se kliknulo
- Využijete třídu java.util.ArrayList pro ukládání instancí třídy Auticko.
 
