Myš a obrázky v Javě — cvičení
Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
(→Cvičení: Doplněna další tři cvičení) |
(→Doporučená cvičení: Oprava vzhledu) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
+ | [[Category:VSE]] | ||
+ | [[Category:Informatika]] | ||
+ | [[Category:PRO]] | ||
+ | |||
[[Category:VSE]] | [[Category:VSE]] | ||
[[Category:Informatika]] | [[Category:Informatika]] | ||
Řádka 5: | Řádka 9: | ||
== Doporučená cvičení == | == Doporučená cvičení == | ||
− | + | === Přesun autíčka tažením === | |
− | + | * Upravte projekt z hodin tak, aby autíčko šlo přesunout pouze pomocí tažení myší (nikoli jen kliknutím) | |
− | + | * Zobrazte aktuální souřadnice autíčka ve dvou textových polích (souřadnice X a souřadnice Y). | |
− | + | Nápověda: | |
− | + | * sledujte události „stisk tlačítka“ a „uvolnění tlačítka“ místo „kliknutí“. | |
− | + | ||
− | + | === Nastavení pozice pomocí souřadnic === | |
− | + | * Nastavte pozici autíčka pomocí dvou textových polí a tlačítka: | |
− | + | *# uživatel zapíše do textového pole X: posun na ose X (vodorovný) | |
− | + | *# uživatel zapíše do textového pole Y: posun na ose Y (svislý) | |
− | + | *# uživatel klikne na tlačítko „Posun“ a autíčko se posune o zadanou délku. | |
− | + | Nápověda: | |
− | + | * Číselnou hodnotu z textového pole získáte funkcí <code>int Integer.parseInt(String s)</code> (třída <code>java.lang.Integer</code>). | |
− | + | ||
− | + | === Změna vzhledu autíčka === | |
+ | * Vzhled autíčka se mění po kliknutí na levé/pravé tlačítko myši. | ||
+ | Nápověda: | ||
+ | * Například tak, že jsou k dispozici dva obrázky: autíčko jedoucí doleva a autíčko jedoucí doprava. | ||
+ | |||
+ | === Jedoucí autíčko === | ||
+ | * Autíčko stále jede zadanou rychlostí (například ''v = 10 px/s''). | ||
+ | * Otáčením kolečka myši měníte rychlost pohybu. | ||
+ | Nápověda: | ||
+ | * Použijte vlákno pro pravidelné posunování autíčka o ''v/10'' pixelů každou desetinu sekundy. | ||
+ | |||
+ | === Mnoho autíček === | ||
+ | * Každé kliknutí přidá další autíčko na místo, kde se právě nachází kurzor myši. | ||
+ | Nápověda: | ||
+ | * Využijete třídu <code>java.util.ArrayList</code> pro ukládání instancí třídy <code>Auticko</code>. |
Verze z 16. 12. 2010, 00:47
Obsah[skrýt] |
Doporučená cvičení
Přesun autíčka tažením
- Upravte projekt z hodin tak, aby autíčko šlo přesunout pouze pomocí tažení myší (nikoli jen kliknutím)
- Zobrazte aktuální souřadnice autíčka ve dvou textových polích (souřadnice X a souřadnice Y).
Nápověda:
- sledujte události „stisk tlačítka“ a „uvolnění tlačítka“ místo „kliknutí“.
Nastavení pozice pomocí souřadnic
- Nastavte pozici autíčka pomocí dvou textových polí a tlačítka:
- uživatel zapíše do textového pole X: posun na ose X (vodorovný)
- uživatel zapíše do textového pole Y: posun na ose Y (svislý)
- uživatel klikne na tlačítko „Posun“ a autíčko se posune o zadanou délku.
Nápověda:
- Číselnou hodnotu z textového pole získáte funkcí
int Integer.parseInt(String s)
(třídajava.lang.Integer
).
Změna vzhledu autíčka
- Vzhled autíčka se mění po kliknutí na levé/pravé tlačítko myši.
Nápověda:
- Například tak, že jsou k dispozici dva obrázky: autíčko jedoucí doleva a autíčko jedoucí doprava.
Jedoucí autíčko
- Autíčko stále jede zadanou rychlostí (například v = 10 px/s).
- Otáčením kolečka myši měníte rychlost pohybu.
Nápověda:
- Použijte vlákno pro pravidelné posunování autíčka o v/10 pixelů každou desetinu sekundy.
Mnoho autíček
- Každé kliknutí přidá další autíčko na místo, kde se právě nachází kurzor myši.
Nápověda:
- Využijete třídu
java.util.ArrayList
pro ukládání instancí třídyAuticko
.