Myš a obrázky v Javě — cvičení
Z MiS
				
				
				(Rozdíly mezi verzemi)
				
																
				
				
								
				|  (→Doporučená cvičení:  Oprava vzhledu) | m (Dodána samostatná práce (začátek)) | ||
| Řádka 38: | Řádka 38: | ||
| Nápověda: | Nápověda: | ||
| * Využijete třídu <code>java.util.ArrayList</code> pro ukládání instancí třídy <code>Auticko</code>. | * Využijete třídu <code>java.util.ArrayList</code> pro ukládání instancí třídy <code>Auticko</code>. | ||
| + | |||
| + | == Samostatná práce == | ||
| + | |||
| + | === Jak zjistím číslo svého zadání? === | ||
| + | Která úloha je povinná pro konkrétního studenta OA? | ||
| + | # vezměte své číslo v třídní knize | ||
| + | # přičtěte k němu konstantu <i>letošní posun</i> (pro rok 2010/11 je <i>letošní posun</i> = -1) | ||
| + | # výsledek vydělte počtem zadání a spočtěte zbytek po dělení (viz 4. třída základní školy) | ||
| + | # zbytek po dělení zvyšte o jedničku a máte číslo svého zadání. | ||
| + | |||
| + | [[Funkce_Modulo | (Více o funkci celočíselné dělení (modulo))]] | ||
Verze z 28. 12. 2010, 09:57
| Obsah | 
Doporučená cvičení
Přesun autíčka tažením
- Upravte projekt z hodin tak, aby autíčko šlo přesunout pouze pomocí tažení myší (nikoli jen kliknutím)
- Zobrazte aktuální souřadnice autíčka ve dvou textových polích (souřadnice X a souřadnice Y).
Nápověda:
- sledujte události „stisk tlačítka“ a „uvolnění tlačítka“ místo „kliknutí“.
Nastavení pozice pomocí souřadnic
-  Nastavte pozici autíčka pomocí dvou textových polí a tlačítka:
- uživatel zapíše do textového pole X: posun na ose X (vodorovný)
- uživatel zapíše do textového pole Y: posun na ose Y (svislý)
- uživatel klikne na tlačítko „Posun“ a autíčko se posune o zadanou délku.
 
Nápověda:
-  Číselnou hodnotu z textového pole získáte funkcí int Integer.parseInt(String s)(třídajava.lang.Integer).
Změna vzhledu autíčka
- Vzhled autíčka se mění po kliknutí na levé/pravé tlačítko myši.
Nápověda:
- Například tak, že jsou k dispozici dva obrázky: autíčko jedoucí doleva a autíčko jedoucí doprava.
Jedoucí autíčko
- Autíčko stále jede zadanou rychlostí (například v = 10 px/s).
- Otáčením kolečka myši měníte rychlost pohybu.
Nápověda:
- Použijte vlákno pro pravidelné posunování autíčka o v/10 pixelů každou desetinu sekundy.
Mnoho autíček
- Každé kliknutí přidá další autíčko na místo, kde se právě nachází kurzor myši.
Nápověda:
-  Využijete třídu java.util.ArrayListpro ukládání instancí třídyAuticko.
Samostatná práce
Jak zjistím číslo svého zadání?
Která úloha je povinná pro konkrétního studenta OA?
- vezměte své číslo v třídní knize
- přičtěte k němu konstantu letošní posun (pro rok 2010/11 je letošní posun = -1)
- výsledek vydělte počtem zadání a spočtěte zbytek po dělení (viz 4. třída základní školy)
- zbytek po dělení zvyšte o jedničku a máte číslo svého zadání.
(Více o funkci celočíselné dělení (modulo))
