|  |   | 
| Řádka 6: | Řádka 6: | 
|  | * Instalační soubory: [https://oauh-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/simunek_oauh_cz/EqVd0y8VqdxGsVGRapXnI0EB64byG95Cu-mBGxS04ESBbw?e=mFcdPP složka s instalačními soubory] |  | * Instalační soubory: [https://oauh-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/simunek_oauh_cz/EqVd0y8VqdxGsVGRapXnI0EB64byG95Cu-mBGxS04ESBbw?e=mFcdPP složka s instalačními soubory] | 
|  |  |  |  | 
| − | = Základní seznámení =
 | + | '''Zde rozepsat instalaci...''' | 
| − |   | + |  | 
| − | Při vytvoření nového souboru tam máte dvě metody (void setup() a void loop())
 | + |  | 
| − |   | + |  | 
| − |  //zde se definují proměnné, importují knihovny, apod:
 | + |  | 
| − |  
 | + |  | 
| − |  void setup() {
 | + |  | 
| − |   // put your setup code here, to run once:
 | + |  | 
| − |   // zde napište to, co se má spustit na začátku:
 | + |  | 
| − |  }
 | + |  | 
| − |  
 | + |  | 
| − |  void loop() {
 | + |  | 
| − |   // put your main code here, to run repeatedly:
 | + |  | 
| − |   // zde napište to, co má běžet pořád dokola:
 | + |  | 
| − |  }
 | + |  | 
| − |   | + |  | 
| − | == Pozastavení provádění kódu ==
 | + |  | 
| − |   | + |  | 
| − | Když potřebujeme počkat (např.aby LEDka zůstala nějakou dobu svítit), tak použijeme metodu <code>delay(čas);</code>
 | + |  | 
| − |   | + |  | 
| − | Čas je uváděn v milisekundách - tj.počkání po dobu 1.sekundy → <code>delay(1000);</code>
 | + |  | 
| − |   | + |  | 
| − |  delay(500); // počká půl sekundy
 | + |  | 
| − |   | + |  | 
| − |  int prodleva = 2000; // (napíšeme na začátek - před void setup())
 | + |  | 
| − |  
 | + |  | 
| − |  delay(prodleva); // počká prodlevu (tj. 2 sekundy)
 | + |  | 
| − |   | + |  | 
| − | Tato varianta je fajn, když máte vícekrát delay() se stejnou hodnotou, že změníte jen jedno číslo a nemusíte vše přepisovat.
 | + |  | 
| − |   | + |  | 
| − | = Proměnné =
 | + |  | 
| − |   | + |  | 
| − | == Obecně ==
 | + |  | 
| − |   | + |  | 
| − | Jsou různé datové typy, my budeme využívat nejvíce:
 | + |  | 
| − | * čísla - int
 | + |  | 
| − | * text - String 
 | + |  | 
| − | * ano / ne - boolean
 | + |  | 
| − |   | + |  | 
| − | == Práce s intem ==
 | + |  | 
| − |   | + |  | 
| − |  int cislo; definuji proměnnou s názvem číslo
 | + |  | 
| − |  ins cislo = 6; definuji proměnnou s názvem číslo a dám ji číslo 6
 | + |  | 
| − |  cislo = 8; proměnné cislo dám číslo 8
 | + |  | 
| − |  cislo++; proměnná cislo se zvýší o 1
 | + |  | 
| − |  cislo--; proměnná cislo se sníží o 1
 | + |  | 
| − |  delay(cislo); počká to tolik, kolik je to číslo (když 1000 - tak sekundu)
 | + |  | 
| − |  delay(2 * cislo); počká to dvojnásobek
 | + |  | 
| − |   | + |  | 
| − | == Práce s booleanem ==
 | + |  | 
| − | boolean je datový typ, který má 2 stavy, 0 / 1, ne / ano, false / true
 | + |  | 
| − |   | + |  | 
| − |  boolean splneno = true;
 | + |  | 
| − |  boolean splneno = false;
 | + |  | 
| − |  spleno = true;
 | + |  | 
| − |  spleno = false
 | + |  | 
| − |  spleno = !splneno; //nastaví se to na opak
 | + |  | 
| − |   | + |  | 
| − | == Proměnná v delay ==
 | + |  | 
| − |   | + |  | 
| − | V některých případech máme prodlevu vždy stejnou a opakuje se nám tam vícekrát - když se rozhodneme, že ji změníme, tak to musíme celé přepisovat.
 | + |  | 
| − | To je vcelku nepraktické, co?... Takže využijeme proměnné. Chceme, aby se proměnná jmenovala prodleva a byla na 2 sekudny - tj. 2000 ms.
 | + |  | 
| − |   | + |  | 
| − |  int prodleva = 2000;
 | + |  |