Dart vs. Java
Z MiS
				
				
				(Rozdíly mezi verzemi)
				
																
				
				
								
				|  (Základní obsah - hello, konvence pojmenování, seznamy.) |  (Přidán String + doplněn seznam.) | ||
| Řádka 20: | Řádka 20: | ||
|      print("Hello, World!"); |      print("Hello, World!"); | ||
|   } |   } | ||
| + | |||
| + | == String == | ||
| + | |||
| + | * Textové literály uvozujeme uvozovkami nebo apostrofy (běžněji se využívá apostrof – bohužel pro ty, kdo píší na české klávesnici). | ||
| + | * Víceřádkové texty lze uvozovat třemi apostrofy. | ||
| + |  'Text' | ||
| + |  "Text" | ||
| + |  """Víceřádkový | ||
| + |  text""" | ||
| + | * Spojení (concatenate) textů můžete provádět pomocí operátoru <code>+</code> nebo tím, že je zapíšete za sebe: | ||
| + |  String text = 'Dart' 'is' 'fun'; | ||
| + |  String text = 'Dart'+'is'+'fun'; | ||
| + | * Pro vložení hodnot do textu můžete využít znak <code>$</code>, který uvozuje vloženou hodnotu. Hodnotu lze ohraničit <code>${...}</code>: | ||
| + | |||
| + |  print('Seznam $data má největší prvek ${getMax(data)}'); | ||
| + | |||
| + | Více o textech v Dartu: [https://api.dart.dev/stable/3.5.3/dart-core/String-class.html Dart.dev → String class]. | ||
| Řádka 29: | Řádka 46: | ||
|   List<int> ids = [1, 2, 3]; |   List<int> ids = [1, 2, 3]; | ||
|   ids.add(6); |   ids.add(6); | ||
| + | |||
| + | * Získání prvku ze seznamu: | ||
| + | |||
| + |  print(ids[0]); | ||
| * Metoda <code>print</code> umí vypsat obsah seznamu. | * Metoda <code>print</code> umí vypsat obsah seznamu. | ||
|   print(ids); |   print(ids); | ||
| + | |||
| + | * Počet prvků seznamu: | ||
| + | |||
| + |  print(ids.length) | ||
| * Více o práci se seznamy v Dartu viz například: [https://www.codevscolor.com/dart-insert-items-to-list CodeVsColor → Dart insert items to list]. | * Více o práci se seznamy v Dartu viz například: [https://www.codevscolor.com/dart-insert-items-to-list CodeVsColor → Dart insert items to list]. | ||
Verze z 22. 9. 2024, 06:49
| Obsah | 
Dart vs. Java
- Na této stránce shrnujeme základní rozdíly mezi programovacími jazyky Dart a Java.
- Stránka je určena pro čtenáře, kteří již znají Javu a chtějí se rychle zorientovat v jazyce Dart.
Syntaxi si můžete vyzkoušet například na: TutorialsPoint.com → Execute Dart Online
Hello world
-  Pro metodu mainnemusíme vytvářet zapouzdřující třídu.
-  Parametry metody mainjsou volitelné, pokud je nevyužíváme, nemusíme je uvádět.
-  Výpis na obrazovku se řeší příkazem print.
main(){
   print("Hello, World!");
}
String
- Textové literály uvozujeme uvozovkami nebo apostrofy (běžněji se využívá apostrof – bohužel pro ty, kdo píší na české klávesnici).
- Víceřádkové texty lze uvozovat třemi apostrofy.
'Text' "Text" """Víceřádkový text"""
-  Spojení (concatenate) textů můžete provádět pomocí operátoru +nebo tím, že je zapíšete za sebe:
String text = 'Dart' 'is' 'fun'; String text = 'Dart'+'is'+'fun';
-  Pro vložení hodnot do textu můžete využít znak $, který uvozuje vloženou hodnotu. Hodnotu lze ohraničit${...}:
print('Seznam $data má největší prvek ${getMax(data)}');
Více o textech v Dartu: Dart.dev → String class.
Práce se seznamy
- Do seznamu v Dartu lze vkládat i prvky primitivních datových typů.
-  Lze vytvořit literál seznamu přímo v kódu pomocí znaků [a].
List<int> ids = [1, 2, 3]; ids.add(6);
- Získání prvku ze seznamu:
print(ids[0]);
-  Metoda printumí vypsat obsah seznamu.
print(ids);
- Počet prvků seznamu:
print(ids.length)
- Více o práci se seznamy v Dartu viz například: CodeVsColor → Dart insert items to list.
Style: konvence pojmenování
- PascalCase (UpperCamelCase)
- Názvy tříd
- Názvy výčtových typů
class Customer { ... }
- lowercase_with_underscores
- Názvy souborů
- Názvy prefixů pro import
Cílem je zajistit kompatibilitu s různými souborovými systémy, které nemusí rozlišovat velká a malá písmena (case-insensitive).
- camelCase (LowerCamelCase)
- Všechno ostatní ;)
- Na rozdíl od Javy se doporučuje i pro pojmenování konstant. (Z hlediska konzistence s existujícími knihovnami se povoluje i SCREAMING_CASE.)
const defaultTimeout = 1000;
Více o konvencích zápisu kódu viz: Dart.dev → Style.
