Myš a obrázky v Javě — cvičení
Z MiS
				
				
				(Rozdíly mezi verzemi)
				
																
				
				
								
				|  (→Cvičení:  Doplněna další tři cvičení) |  (→Doporučená cvičení:  Oprava vzhledu) | ||
| Řádka 1: | Řádka 1: | ||
| + | [[Category:VSE]] | ||
| + | [[Category:Informatika]] | ||
| + | [[Category:PRO]] | ||
| + | |||
| [[Category:VSE]] | [[Category:VSE]] | ||
| [[Category:Informatika]] | [[Category:Informatika]] | ||
| Řádka 5: | Řádka 9: | ||
| == Doporučená cvičení == | == Doporučená cvičení == | ||
| − | + | === Přesun autíčka tažením === | |
| − | + | * Upravte projekt z hodin tak, aby autíčko šlo přesunout pouze pomocí tažení myší (nikoli jen kliknutím)   | |
| − | + | * Zobrazte aktuální souřadnice autíčka ve dvou textových polích (souřadnice X a souřadnice Y). | |
| − | + | Nápověda: | |
| − | + | * sledujte události „stisk tlačítka“ a „uvolnění tlačítka“ místo „kliknutí“. | |
| − | + | ||
| − | + | === Nastavení pozice pomocí souřadnic === | |
| − | + | * Nastavte pozici autíčka pomocí dvou textových polí a tlačítka: | |
| − | + | *# uživatel zapíše do textového pole X: posun na ose X (vodorovný) | |
| − | + | *# uživatel zapíše do textového pole Y: posun na ose Y (svislý) | |
| − | + | *# uživatel klikne na tlačítko „Posun“ a autíčko se posune o zadanou délku. | |
| − | + | Nápověda: | |
| − | + | * Číselnou hodnotu z textového pole získáte funkcí <code>int Integer.parseInt(String s)</code> (třída <code>java.lang.Integer</code>). | |
| − | + | ||
| − | + | === Změna vzhledu autíčka === | |
| + | * Vzhled autíčka se mění po kliknutí na levé/pravé tlačítko myši. | ||
| + | Nápověda: | ||
| + | * Například tak, že jsou k dispozici dva obrázky: autíčko jedoucí doleva a autíčko jedoucí doprava. | ||
| + | |||
| + | === Jedoucí autíčko === | ||
| + | * Autíčko stále jede zadanou rychlostí (například ''v = 10 px/s''). | ||
| + | * Otáčením kolečka myši měníte rychlost pohybu. | ||
| + | Nápověda: | ||
| + | * Použijte vlákno pro pravidelné posunování autíčka o ''v/10'' pixelů každou desetinu sekundy. | ||
| + | |||
| + | === Mnoho autíček === | ||
| + | * Každé kliknutí přidá další autíčko na místo, kde se právě nachází kurzor myši. | ||
| + | Nápověda: | ||
| + | * Využijete třídu <code>java.util.ArrayList</code> pro ukládání instancí třídy <code>Auticko</code>. | ||
Verze z 16. 12. 2010, 00:47
| Obsah | 
Doporučená cvičení
Přesun autíčka tažením
- Upravte projekt z hodin tak, aby autíčko šlo přesunout pouze pomocí tažení myší (nikoli jen kliknutím)
- Zobrazte aktuální souřadnice autíčka ve dvou textových polích (souřadnice X a souřadnice Y).
Nápověda:
- sledujte události „stisk tlačítka“ a „uvolnění tlačítka“ místo „kliknutí“.
Nastavení pozice pomocí souřadnic
-  Nastavte pozici autíčka pomocí dvou textových polí a tlačítka:
- uživatel zapíše do textového pole X: posun na ose X (vodorovný)
- uživatel zapíše do textového pole Y: posun na ose Y (svislý)
- uživatel klikne na tlačítko „Posun“ a autíčko se posune o zadanou délku.
 
Nápověda:
-  Číselnou hodnotu z textového pole získáte funkcí int Integer.parseInt(String s)(třídajava.lang.Integer).
Změna vzhledu autíčka
- Vzhled autíčka se mění po kliknutí na levé/pravé tlačítko myši.
Nápověda:
- Například tak, že jsou k dispozici dva obrázky: autíčko jedoucí doleva a autíčko jedoucí doprava.
Jedoucí autíčko
- Autíčko stále jede zadanou rychlostí (například v = 10 px/s).
- Otáčením kolečka myši měníte rychlost pohybu.
Nápověda:
- Použijte vlákno pro pravidelné posunování autíčka o v/10 pixelů každou desetinu sekundy.
Mnoho autíček
- Každé kliknutí přidá další autíčko na místo, kde se právě nachází kurzor myši.
Nápověda:
-  Využijete třídu java.util.ArrayListpro ukládání instancí třídyAuticko.
