Greenfoot
Z MiS
Obsah |
Co je to Greenfoot?
Dokumentaci tříd najdete na adrese:
Svět a volání metod act()
- Nastavení pozadí hrací plochy
- Například v konstruktoru našeho potomka třídy World můžeme zavolat:
World.setBackground(GreenfootImage obrazek)
Vytvoření a přidání Actorů
- Prvky jsou potomky třídy Actor.
- Instance vytváříme klasicky (new).
- Umístění na plochu:
- World.addObject(Actor actor, int x, int y)
- umístí na pozici (x, y)
Pohyb Actora
Máme dvě varianty ovládání prvku (actora):
- turn() + move() + setRotation()
- realizuje relativní pozicování
- turn(int oKolik)
- otáčí o daný počet stupňů ve směru hodinových ručiček
- turn(int oKolik)
- x + y + setLocation()
- realizuje relativní pozicování
- Příklad viz dále.
Reakce na klávesy
- Greenfoot.getKey()
- vrací null když nebyla stisknuta žádná
- Příklad viz dále.
Příklad: Pohyb podle kláves
String vstup = Greenfoot.getKey();
if (vstup != null) {
if (vstup.equals("right")) {
this.setRotation(0);
} else if (vstup.equals("left")) {
this.setRotation(180);
} else if (vstup.equals("up")) {
this.setRotation(-90);
} else if (vstup.equals("down")) {
this.setRotation(90);
}
this.move(1);
}
Náhodná čísla
- Standardní řešení Javy
-
Math.random()... vrací čísla z intervalu <0, 1)
- Řešení Greenfootu
- Pro hry je často potřeba generovat celá čísla. Pro zjednodušení je tedy v Greenfootu metoda:
-
Greenfoot.getRandomNumber(int limit)- Vrací čísla z množiny {0, 1, ..., limit-1}.
Zjištění kolize prvků ve hře
- pole
Řešení situací
- Zdi
- Mizení Actorů
MouseWorld.removeObject(Actor kdoMaZmizet)
- Změna obrázku Actoru
- Výpis stavu hry, hlášky
Úkol: Vytvořte hru!
- Vytvořte hru, na které ukážete ty prvky práce v Greenfootu, které jsme si ukázali výše.