UML: Use Case
Z MiS
Obsah |
Princip
Diagram případů použití shrnuje:
- Případy použití — úkoly/činnosti, které systém bude řešit. Kreslí se jako elipsy.
- Terminátory — subjekty, se kterými systém spolupracuje. Kreslí se jako panáček.
- Vztahy mezi nimi (kreslí se čarou).
Terminátorem může být:
- kategorie uživatelů — například účetní, vrátný, manažer
- spolupracující systém — čtečka přístupových karet, účetní systém,...
Příklad
Pravidla
Míra abstrakce/podrobnosti
V rámci čitelnosti diagramu je třeba zvolit přiměřenou míru abstrakce.
- Nerozepisujeme všechny funkce systému, skupiny souvisejících funkcí můžeme uvést jako jeden případ použití (use case).
- Zmíníme všechny podstatné součásti systému.
Vstupy a výstupy
- Terminátory, které poskytují data našemu systému, se kreslí vlevo.
- Terminátory, které získávají data z našeho systému, se kreslí vpravo.
- Všechny případy použití jsou v prostřední části. Někdy se ohraničují obdélníkem jako hranicemi systému.
Skládání případů použití
- Pokud jeden případ použití zahrnuje využití jiného případu, používáme přerušovanou šipku.