Testování UI
Z MiS
				
				
				
				
																
				
				
								
				
| Obsah | 
Cíl
- Cílem testování je maximalizace použitelnosti UI.
- Uživatel se v naší aplikaci má od začátku cítit „jako doma“, nemusí přemýšlet a intuitivně odhadne, jak pokračovat.
Nástroje
- Testování provádíme už ve fázi kreslení wireframe.
- Tím rychle najdeme většinu chyb ještě v době, kdy jejich oprava zabere minimum času (nemusí se psát kód).
Postup testování
- Vytipujte hlavní skupiny uživatelů výrobku/webu — můžete vytvořit „persony“.
- Vytipujte úlohy, které budou uživatelé s výrobkem provádět — viz Scénáře použití.
-  Testujte se skutečnými uživateli:
- Najděte konkrétní uživatele, kteří odpovídají cílovým skupinám.
- Zadávejte jim úlohy odpovídající scénářům.
- Sledujte, jak reagují.
 
- Na první pohled by měli identifikovat
-  Součásti webové stránky/aplikace
- Logo serveru
- Název stránky (v rámci serveru)
- Záložky sekcí
- Lokální navigace
- Nástroj pro vyhledávání
 
- Co web/aplikace nabízí
- Čí web/aplikace to je
- Kudy máte pokračovat — podle úkolu, který potřebujeme vyřešit.
Pravidla testování
-  Uživatel nikdy nejedná „špatně“!!! 
- Pokud uživatel zvolil špatný postup, je to chybně navržené UI.
 
- Nenapovídejte uživateli!
