Řídící struktury programu
Z MiS
				
				
				
				
																
				
				
								
				
Procesor počítačů von Neumannova typu provádí instrukce v takovém pořadí, v jakém jsou uloženy v operační paměti. Pokud chceme toto chování změnit, musíme použít speciální instrukci skoku.
Ve vyšších programovacích jazycích se používají pro přehlednější zápis ustálené řídící struktury.
Běžné řídící struktury vyšších programovacích jazyků jsou:
Větvení
- Podle splnění podmínky pokračuje kód jednou z několika větví.
-  Podmíněný příkaz (if-elseif-else)
if (hero.lives <= 0) {
   window.alert("Game over!")
}
-  Příkaz switch
switch(varianta) {
   case 1: return "Varianta A";
   case 2: return "Varianta B";
   case 3: return "Varianta C";
}
- Více viz Větvení.
Cykly
- Zadaný kód se opakuje, dokud je splněna podmínka.
-  Cyklus for
-  Cyklus for each
-  Cyklus while
-  Cyklus do-while
- Více viz Cykly.
