Příprava hodiny
Z MiS
				
				
				
				
																
				
				
								
				
Rozbor hodiny
-  Popište stručně jednu cvičební hodinu cvičitele, se kterým cvičíte.
- Můžete použít natočený videozáznam.
 
- Identifikujte jednotlivé části hodiny.
-  Analyzujte:
- Jaká byla hlavní náplň hodiny? Která cvičení jsou kompenzační?
- Jak se mění pohybová zátěž cvičenců? (Odhadněte tepovou frekvenci - mírná, střední, vysoká.)
- Význam prováděných cvičení.
 
- Dala by se hodina zefektivnit? Vnímáte prostoje, pasáže, kdy cvičenci nejsou vytíženi a mohli by být? (Zvláště u videozáznamu.)
Příprava části hodiny
-  Dohodněte si cílovou věkovou katerogii a cíl hodiny.
- Cílem hodiny by měl být nácvik některého jednoduchého prvku:
- výskok na švédskou bednu do dřepu, kotoul vzad, výmyk na hrazdě, přímý skok z malé trampolíny,...
- Můžete také zvolit náčiní, které bude propojovat celou hodinu. Třeba gymbaly, florbalové hole, medicinbaly,...
 
- Jaké předpoklady by již cvičenci měli splňovat?
- Každý účastník navrhne vhodnou náplň (obsah) pro jednu část hodiny (viz Stavba cvičební jednotky).
- Rozcvičku rozdělte na více částí.
- Promyslete a napište vhodná cvičení pro danou část hodiny.
- Společně projděte plán celou hodinu, případně vhodně modifikujte.
- Následně hodinu proveďte. Každý provede svou část hodiny, ostatní cvičí.
Zařazení ve školení III. třídy
Tyto úkoly lze využít v předmětech Pedagogika, psychologie a didaktika a Všestranně rozvíjející cvičení.
